П`ятниця, 19.10.2018, 09:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Вас вітає Барбівська загальноосвітня школа І - ІІ ступенів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Листопад » 30 » Як сконструювати свій інтелект
00:27
Як сконструювати свій інтелект


                                                                                                                              МОНмолодьспорту розробляє освітні програми разом із LEGO Foundation

Із двох цеглинок з виступами 2 х 4 можна створити 24 комбінації. А якщо вам до рук потрапить шість таких цеглинок – 915 мільйонів… Так стверджують розробники деталей для конструювання, якими ось уже 80 років грається весь світ. Можна тільки уявити, на що здатні діти, маючи, наприклад, 66 кілограмів кубиків. А компанія LEGO надає й таку можливість українським дітям. Загалом освітні проекти – це важливий напрям діяльності організації. В Україні його втілюють у життя за активної підтримки МОНмолодьспорту.

Досвідчені педагоги знають: кінчики пальців – це інтелект. Працюючи з Lego, діти готуються до письма й читання, навчаються формулювати свої думки

Ще 2010 року в Україні за­початковано програму «Сприяння освіті». Поча­лося все з підписання Меморан­думу про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки, мо­лоді та спорту України й Благо­дійним фондом LEGO Foundation (Данія). Лише 2011 року в проек­тах LEGO Foundation задіяли 78 країн світу й більш ніж 600 тисяч дітей. Однак програма «Спри­яння освіті» втілюється тільки в шести: Індії, ПАР, Україні, Бра­зилії, Китаї та Мексиці. Благо­дійний фонд забезпечує садочки та школи навчальними наборами LEGO Education, проводить тренінги для педагогів і надає їм ме­тодичну підтримку. І проект цей уже має прихильників серед ви­хователів і педагогів, а шануваль­ників у своїй наймолодшій ау­диторії LEGO завжди вистачало.

ЗВ’ЯЗОК – ЧЕРЕЗ «ЛІКАРНЮ»

Лінійку наборів LEGO Educati­on розроблено для дітей від 2 до 18 років, однак їх не купиш у звичайному магазині. Вихова­телі та вчителі отримують на­вчальні набори, наближені за тематикою до освітніх програм, разом із детальними інструкці­ями для застосування.

– Спочатку задіяли три ки­ївських садочки і три школи, – розповідає співкоординатор бла­годійної програми «Сприяння освіті» Оксана Рома. – У червні 2012 року до нас долучилися ще 10 садочків. Плануємо пошири­ти проект в Одесі, Дніпропетров­ську, Львові, Харкові, Донецьку. В «Сприянні освіті» зацікавлені в усіх куточках України, але ми спочатку зосередились на Киє­ві, щоб напрацювати методичну базу. Адже наша програма пе­редбачає, що кожних два місяці на тренінгах вихователі ділять­ся досвідом, розповідають про вправи і проекти, які створю­ють самі. Програму розрахова­но на п’ять років, а навчаються діти за системою 4 С: Connect (взаємозв’язок), Construct (кон­струювання), Contemplate (роз­мірковування), Continue (продо­вження).

Пояснити, як діє 4 С, кра­ще на практиці. Ось у ДНЗ № 298 малюки працюють з на­бором «Лікарня». Взаємозв’язок з вихователем встановлюєть­ся через те, що дітей вводять у якусь проблемну ситуацію. В на­шому разі – захворіла дівчин­ка. Отже, треба перевірити, чи є в неї кашель, нежить, підви­щена температура… Вихователь запитує: «Діти, що роблять, коли хворіють?». І малюки дізнають­ся, що для виклику лікаря по­трібно набрати номер 103. Лі­кар вирішив відвезти дівчинку до лікарні. Але ж її необхідно побудувати! Так починається етап конструювання. Одні діти будують лікарню, інші – гаражі для машин «швидкої». Далі – поміркуймо: чому люди прихо­дять до лікарні, які там є кабі­нети, які працюють лікарі, для чого в лікарні східці й ліфт… Урок можна продовжувати, на­приклад, дівчинку лікують, спі­ваючи їй веселих пісень.

LEGO ВИТЯГАЄ СЛОВО

Досвідчені педагоги знають: кінчики пальців – це інте­лект. Працюючи з LEGO, діти готуються до письма й читання, навчаються формулювати свої думки. Вихователі навіть зізна­ються, що до того, як у садоч­ках з’явилися чарівні кубики, вони не замислювались над їх користю для дітей.

Є ще один цікавий висновок: щоб навчитися швидко і пра­вильно читати, діти мають яко­мога частіше «перетинати» ру­ками й ногами уявну центральну лінію, що розділяє тіло на ліву та праву половини. Серед зви­чайних вправ, які давно відо­мі педагогам, – передача м’яча по колу, хлопання руками миль­них бульбашок. На папері малю­ки тренуються з’єднувати пра­ву й ліву колонки. А тепер є ще й такий спосіб. Перед ди­тиною висипають купу кубиків LEGO й просять: візьми правою ручкою кубик 2 х 2, а лівою – 2 х 4. Тепер побудуй з них змій­ку, порахуй цеглинки… Під час усіх цих вправ дитина постій­но «перетинає» свою централь­ну лінію, тягнучись за іграшкою то правою, то лівою рукою. Так реалізується основний принцип програми – навчання через дію.

Вихователеві набагато прості­ше пояснювати щось із допомо­гою кубиків LEGO. Наприклад, хтось із дітей не хоче малюва­ти, хтось – писати букви, ще комусь не подобається рахувати.

А коли дитині пропонують по­будувати високу-високу башту, полічити на ній кубики й роз­повісти, що з цього вийшло – всі навчаються залюбки.

У Росії сьогодні навіть актив­но розвиваються LEGO-терапія і LEGO-логопедія, зокрема, для дітей з особливими потребами. У київській ЗОШ № 168, де на­вчається багато дітей із ДЦП, також дуже задоволені співпра­цею з LEGO. Кубики добре роз­робляють руки хворим діткам. У всіх садочках, куди відправи­ли LEGO-комплекти, були лого­педичні групи. Їхні вихователі найпершими зацікавились про­грамою. Особливо такі ігри до­помогли діткам, з яких наодин­ці слова не «витягнеш», а під час гри навіть непомітно, що дитина має дефекти мовлення чи відстає в розвитку.

КОНЦЕНТРАЦІЯ ВИЯВЛЯЄ ФАНТАЗІЮ

Девіз LEGO Foundation – «Сьогодні ми створюємо творців завтрашнього». Це стосується  і  працівників завтрашнього, які завдяки LEGO навчаться, скажімо, працювати в команді.

– Керівники скаржаться: молоді фахівці після закінчен­ня ВНЗ мають теоретичні й практичні знання, але не мо­жуть працювати в колективі, – стверджує Оксана Юріївна. – І ось вам приклад, як закласти основи спільної роботи змалеч­ку. В одному ДНЗ діти будували ферму. Команда хлопців одразу вирішила, що до чого. А дівчат­ка не могли помиритися, кожна тягнула ковдру на себе. І їхня ферма вийшла найгіршою. Хо­чеш щось зробити – вмій ді­литися!

Психологи в садочках відзна­чають, що LEGO допомагає ма­люкам здружитися з однолітка­ми. В одному ДНЗ на заняття з LEGO-конструювання почав хо­дити хлопчик, якого не любили інші дітки. Та якось він побуду­вав дуже гарну модель, відтоді всі малюки прагнули будувати тільки з ним.

Як з’ясувалося, гіперактивні діти здатні працювати мовчки й зосереджено, якщо… буду­ють із LEGO. Ці заняття на­вчають концентруватися. А саме це дає змогу виявити свою фантазію. В кожної ди­тини вона дуже індивідуальна! Так, на одному занятті хлоп­чик вставив цеглинку з оком, яку використовують для ство­рення звірят, у стіну. Вихова­тель запитала, навіщо він це зробив? «Як навіщо? Це ж відеокамера!» – була відповідь нетямущим дорослим.

За матеріалами: http://pedpresa.com/blog/yak-skonstruyuvaty-svij-intelekt.html

Переглядів: 836 | Додав: local | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Барбівська ЗОШ І-ІІ ступенів © 2018 Admin-center
Зробити безкоштовний сайт з uCoz